مقاله

درباره ایران نوشت

معرفی مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی - ایران نوشت

نوشت‌افزار به‌عنوان یکی از کالاهای استراتژیک فرهنگی با مخاطب کودک و نوجوان، با استفاده بیش از دوازده سال در سن شکل‌گیری شخصیت فرزندانمان و چهار سال در دوران دانشجویی و همچنین بیشترین کاربرد در طول روز در این دوره، نقش جدی در تعیین جهان‌بینی و سبک زندگی و هویت افراد دارد. بدیهی است که به دلیل اثرگذاری فراوان این محصول، باید بر محتوای آن نظارت و تأکید جدی داشت اما متأسفانه در سال‌های گذشته با غفلت عناصر فرهنگی از این موضوع بازار این حوزه به‌طور کامل در اختیار سودجویانی داخلی و خارجی قرار داشت.

از سال ۱۳۹۱ تا به امروز جمعی از فعالان فرهنگی این مرزوبوم توانستند با تلاش‌های شبانه‌روزی با تولید میلیون‌ها محصول نوشت‌افزار ایرانی اسلامی بخشی از این بازار را از آن خود کنند. این افراد جهت ساماندهی مراکز تولید و توزیع، تلاش جهت رفع موانع قانونی ، توسعه فعالیت‌های این حوزه، شناسایی نقاط قوت و ضعف مراکز، تلاش در تقویت قوت‌ها و اصلاح ضعف‌ها، تلاش برای افزایش فعالان و همچنین افزایش کمی و کیفی تولیدات در قالب «مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی» گرد هم آمده‌اند تا بتوانند با برنامه‌ای منسجم و با مدیریتی متمرکز تحت است عنوان ایران نوشته در این عرصه به فعالیت بپردازند.

چشم انداز

تحقق بازار نوشت افزار ایران با ویژگی‌های:

  • عاری از کالاهای نامطلوب فرهنگی، سرشار از محصولاتی با محتوای ایرانی اسلامی
  • بیشینه بودن سهم نوشت افزار ایران ساخت از کل بازار و همچنین به عنوان قطب تولیدی در منطقه غرب آسیا

ماموریت

  • ترویج زندگی سالم در پرتو سبک زندگی اسلامی ایرانی از طریق خلق محصولات نوشت افزار و ترویج آن بطوریکه این محصولات برای تمامی اقشار جامعه دارای جذابیت باشد. همزمان با پیگیری اقدامات سلبی جهت جلوگیری از تولید و نشر محتوای معارض
  • حمایت از تولید داخلی و تسهیل آن همزمان با پیگیری اقدامات سلبی جهت هزینه برکردن و یا ناممکن کردن واردات

اهداف

اهداف مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی

ارزش ها

مردمی بودن: در همه مراحل این چرخه و زنجیره عناصر مردمی دارای اصالت و اولویت هستند از تامین منابع مالی تا تولید، توزیع، عرضه و مصرف.
حفظ کیفیت فنی و محتوایی در محصول: تلاش برای عرضه و مصرف هر چه بیشتر محصولات باید با حفظ شاخص های محتوای تراز جبهه حق صورت گیرد.
استفاده از اصول و سازوکارهای اقتصاد و تجارت بومی و اسلامی: با توجه به بعد اقتصادی و کسب کاری این فعالیت‌ها استفاده از مدل‌های بومی و اسلامی باید مدنظر باشد.
کار آفرینی،تولید ملی و اشتغال: توجه به جنبه ایجاد اشتغال و کارآفرینی و جنبه تولید ملی بودن محصولات از ارزش‌های اصلی این فرآیند محسوب می گردد.
مسئولیت اجتماعی: در قبال کودکان نیازمند و کم برخوردار خصوصا در مناطق محروم کشور و همچنین حفظ محیط زیست.
مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی از سال ۱۳۹۱ به عنوان یک نهاد فرهنگی و غیر انتفاعی و با تکیه برپشتوانه مردمی خود توانسته است با حضور موثر در بازار نوشت افزار کشور زمینه ساز و باعث توسعه جریان استفاده از محصولات ایرانی متناسب با فرهنگ بومی شود و امروزه با عضویت بیش از ۱۰۰ تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی از سراسر کشور در این مجمع، به عنوان یکی از مهمترین و اثرگذارترین تشکل‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان به شمار می‌رود.
منبع
منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا